08 January 2007



Selamat Menyambut Tahun Baru 2007! Mungkin agak terlewat dah tapi apa nak buat. Gempabumi yang melanda Taiwan tempohari menyebabkan aku kehilangan laluan ke internet.

Penghujung tahun 2006 merupakan hari2 yang sangat memenatkan dalam hidupku. Serangan dari warga2 asing untuk memperbaharui permit diklinikku sungguh luarbiasa. Hampir 600 orang sepanjang bulan Disember menyebabkan kuotaku dah kehabisan. Waktu rehat tengahari, waktu rehat petang aku terus2an bekerja. Selain mengambil sampel darah, aku kena masukkan data dalam internet jugak. Majikan2 asyik lak telefon, semua nak cepat je. Tapi pada 20-21 hingga 25 Disember aku pergi bercuti. Member baik aku tolong jagakan klinik. Itupun phone masih gak berdering2. Macam2 masalah klinik yang mintak aku selesaikan..

Aku pergi bercuti di Seremban, Putrajaya dan Nilai. Entah kenapa famili aku kalau bercuti suka tempat2 yang boleh shopping dan membeli-belah. Masa pergi jalan semua OK. Sampai kat hotel, terima banjir besar di Johor makin teruk. klinik member di Kota Tinggi air naik sampai siling. Hati mula tak tenteram dah. Masa balik jalan antara Tangkak dan Pagoh ditutup separuh sebab berlubang2. So jammed...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home