09 November 2006

Banyak perkara berlaku kebelakangan ini. Kesibukan kerja menyebabkan aku tak sempat mencatat dalam jurnalku ini. Minggu ini patient aku ramai sungguh. Almaklumlah musim hujan, musim raya, ramai yang sakit perut, cirit birit dan selsema. Pertama, berita Tun M kena masuk IJN sebab mild heart attack mengejutkanku. Malaysia masih memerlukan pemikiran dan buah fikirannya untuk memacu negara ke jalan yang betul. Walaupun cakap2 dia orang2 kera jaan tak ambil peduli, sebagai hamba rakyat aku masih perlu mendengar kritikan2 beliau. Walaupun masa dia memerintah dia pun 2 kali 5 juga, sekurang2nya aku masih dapat biasiswa dan boleh hidup selesa seperti sekarang. Ku doakan semoga beliau cepat sembuh dah dapat menghadiri perhimpunan UMNO minggu depan.

Dua, kes model Mongolia yang kena tembak dan mayatnya diletupkan sungguh menghairankan. Dalam C.S.I pun takda kes brutal macam tu. Rasanya untuk episod akan datang, adalah kes model mati macam tu. Yang disyaki pun bukan calang2 orang. Orang yang berilmu dan berkedudukan tinggi dimata masyarakat. Apa nak jadi masyarakat kita hari ini ya? Dunia akhir zaman.. Yang berbuat dosa kita agung2kan, yang alim dan soleh kita kutuk habis2an. Kes Datuk Azhar Mansur masuk kristian pun satu. Dah lama sangat aku dengar pasal hal ni tapi masih tak berkesudahan. Entah ya entah tidak. JAKIM siasat pun macam nak tak nak je.

Tiga, perhimpunan agung UMNO minggu depan. Banyak agenda2 yang melibatkan negara, dunia islam dan sejagat patut dibincangkan. Tapi rasanya perdebatan masih menjurus ke masalah mengisi poket masing2. Tak dapat kontrak, tak dapat subsidi, tak dapat baja, itu ajelah agenda saban tahun. Singapura suka sangat bila SJER dirasmikan minggu lepas. Makin untung airport dan port mereka sebab bila bisnes di Johor berkembang, mereka pun tumpang semangkuk. Itu bagus ke tak bagus. Kan kita jiran yang baik kan? Hal2 perang tak berkesudahan di Iraq, bumi Palestin, Mat Rempit, ketagihan Syabu, judi dan nombor ekor, isu murtad, Datuk Zakaria dan istananya, agak2 ada orang berani sentuh tak?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home