16 October 2006

Cuaca di Johor makin malap. Index API mencecah 130. Unhealthy. Ramai yang sakit tekak, semput dan mata berair datang klinik hari ini. Kalau raya nanti camni teruklah. Tak boleh nak jalan2.

Semalam seharian aku duduk rumah. Mengemas rumah atas dan bawah. Sofa baru yang aku order sampai pagi semalam. Tu yang makin bersemangat mengemas tu. Dulu duduk rumah kecik senang sikit. Tak banyak ruang nak dikemas, ini rumah makin besar, barang2 pun makin banyak. Hampir tengah malam baru siap. Lepas ni, nak tinggal kemas luar pagar, cat pagar dan pulihkan pokok2 yang dalam pasu. Sempat ke tidak..hari ni je dah 23 Ramadan. Bila raya dah makin dekat, mood kerja pun makin kurang. Nasib baik kerja sendiri. Takda kerja takda gaji. Kalau kerja gomen, dah lama aku ambik cuti dah..

Raya tahun ini giliran beraya dirumah emak aku. Tahun ini aku sekeluarga serba oren. Aku sedara mara tak ramai. Biasanya lepas sembahyang raya, kami bermaafan sebelum makan ketupat dan rendang. Lepas tu pergi rumah nenek belah mak aku. Tahun ni nenek dah takda. Dia meninggal 6 bulan dulu. So, lepas makan ketupat tak tahu nak kemana. Mungkin bersiap ke rumah emak mertua pulak. Rumah mak mertua pun bukannya jauh sangat. 20 minit dah sampai.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home