02 September 2006


Hari merdeka yang lepas aku tak kemana2. Seperti hari2 cuti yang lain, aku bayar hutang tidur. Bangun pagi pukul 9. itupun sebab anak2 dah bukak ASTRO. Pantang cuti, kartun jelah pagi sampai petang. Lepas sarapan, aku mengemas laman aku. Potong rumput, cuci kolam ikan, membaja dan mngganti pokok2 yang dah nazak. Pukul 2 baru selesai kerja. Nasib baik pagi tu redup. Senang sikit buat kerja.

Petang aku balik ke rumah parent aku. Dah lama aku tak balik. Lagipun stok ubat darah tinggi abah dah nak habis. Tu yang dia bising tu. Orang tua kena hormat. Sementara mereka masih ada, inilah masa untuk membalas jasa2 mereka.

Hari ini hari Sabtu. Customer tak ramai ( ..seperti selalu). Aku baru aje belajar memblog ni. So, merapu sakan aku hari ini. Anak2 aku hantar ke Taska hari ini. Ada reading class. Bini aku pun ada class juga sampai tengahari. Malam ini ada invitation merai pengantin baru. Kawan lama masa sama2 kerja di hospital dulu. Semalam petang aku ada jumpa dia. Kalau dulu berserabut, sekarang dah terurus sikit. Jambang dan misai dan trim cantik. Rambut putih dah jadi hitam. Yang kusut dah jadi lurus. Itulah untungnya berkahwin..

Esok hari Ahad. Hari yang aku tunggu2. Hari boleh bangun lambat. Hari boleh tengok CSI berjam2. Hari boleh tengok bola EPL puas2. Itupun kalau anak2 tak sibuk kacau nak tengok kartunlah. Dan bini tak mengajak pergi shopping..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home