10 October 2006



Dah lama tak mencatat dalam blog usangku ini. Selain dari sibuk, susah betul nak masuk dalam ruangan blogspot ni. walaupun pakai streamyx, masih lambat receptionnya.

Macam tak caya, 2 minggu lepas aku dapat Estima yang ku idam2kan tu. entah mimpi apa ntah. Lepas 2 minggu recce banyak kedai sekitar JB, akhirnya kereta pertama yang aku tengok kat Kg Pasir yang jadi pilihan hatiku. Tak tidur malam dibuatnya. Sapa2 tanya raya ni buat Open House tak? senang je aku jawab, tahun ni nak berjalan2 pergi rumah orang je sambil menayang kereta baruku. Kat rumah, kuih takda, langsir pakai yang lama, dinding tak bercat baru, semua gara2 Estima baru itu..

Cuaca di JB seminggu dua ni malap je. Wak-wak Indon memang tak reti bahasa. Asyik nak membakar je. Tapi ada bagusnya. Bukan kita mengharap orang sakit, tapi cuaca sebegini ramai betul yang sakit tekak, sakit mata, batuk, demam,..murah rezeki. Boleh cover balik duit raya yang dah terpakai buat beli Estima dulu.

Minggu lepas, aku ada satu pesakit. Dah tua dah, umur lebih 60 tahun. Anak ada sepuluh. Dalam 2 bulan kebelakangan ini dia jadi pendiam, sakit2 badan, hilang selera makan dan makin kurus dah. Dia pergi berubat sana sini tapi masih tak baik2. Jiran dia recommend suruh jumpa aku. Satu badan aku check, semua normal. Aku rasa mungkin masalah dalaman atau mental. Tanya punya tanya, setiap kali dia bercerita pasal anak bongsu dia, dia jadi sebak. Isteri dia tak nak mengaku ada masalah keluarga, dia kata anak2 semua baik2 belaka. Aku suruh isteri dia keluar dan tinggal pakcik tu sorang2. Habis kisah satu kampung dia cerita kat aku.

Rupa2nya dia makan hati sebab anak perempuan kesayangan dia kahwin baru2 ini. Dia ada ijazah master. tapi kahwin dengan polis pangkat konstabel je. Lepas kahwin terus bawak anak dia ke KL. Dia cakap hantaran mas kahwin bayar pakai check je. Tu yang dia malu dengan orang2 kampung.. Entahlah pakcik. Saya bukan pakar kaunseling..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home